وبلاگ تعطیل است!!!

وبلاگ تعطیل است به علت پیوستن دوستان به وبلاگ اصلی انجمن علمی ایران و نوشتن در آنجا برای موفقیت بیشتر و در کنار هم بودن...انجمن تکنولوژی آموزشی ایران منتظر حضور گرمتان هستیم تشریف بیاورید.قدمتان روی چشم...

 

من و امتحان!!!


سه روز مانده به امتحان

دو روز مانده به امتحان

شب امتحان

یک ساعت مانده به امتحان

سر جلسه امتحان

هنگام خروج از جلسه

یک هفته بعد از امتحان

شروع ترم بعدی


خدایش همینه یا نه!!!!

        

با سرعت نور عکس بگیر!میشه؟؟؟

نارنجی: احتمالا تا به حال تصاویری که توسط دوربین های پرسرعت از اجسام متحرک گرفته شده اند را دیده اید. مثلا تصویری که با سرعت ده هزار فریم در ثانیه از یک گلوله در حال برخورد با یک سیب گرفته شده است. تصاویر جالب و شگفت انگیزی هستند و برنامه های تلویزیونی مختلفی هم به نشان دادن این تصاویر اختصاص داده شده اند.

حالا یک تیم در دانشگاه ام آی تی دوربینی ساخته اند که مرزهای سرعت در تصویر برداری را جابجا کرده است: یعنی با سرعت شاتر یک تریلیون در ثانیه! با چنین سرعتی آنها توانسته اند از نور در حال حرکت عکس برداری کنند و این به معنی یک قدم جدید است. حالا ما دوربینی داریم که می تواند با سرعت نور تصویر برداری کند.




ادامه نوشته

د رهمایش چه گذشت؟

با نام او...

امروز چه روزی بود؟؟؟

چه روزی بود؟ امروز ...در اندیشه ام است که برای دوستانی که نبودند فضا همایش امروز را که در سالن  شهید همت دانشکده روانشناسی وجود داشت به قدر واژه هایی مختصر که در ذهن دارم توصیف کنم .روز خوبی بود! کم کاری هایی هم شد که در همین ابتدای مطلب از تمام دوستان  عزیزی به عنوان عضو هماهنگی مراسم عذر خواهی می کنم بالاخره پیش می آید.همایش تکنولوژی آموزشی مثل اکثر همایش ها با کمی تاخیر شروع شد.آغاز همایش با کلام الله فضای خوبی را در سالن حکم فرما کرد و بعد سرود ملی میهن عزیزمان و غرور همیشگی نسبت به مرز و بوم ایران پر شکوه.حضور اساتید با تشویق دانشجویان  شور خاصی  به همایش داد. چراغ ها خاموش شد کلیپی از استاد داریوش نوروی بر روی پرده رفت.بعد از آن کلیپی از استاد زارعی پخش شد.شاید اساتید نمی دانستند چه آشی برایشان پخته ایم و یک وجب روغن رعنا اما با زیرکی فراوان از زیر سوالات دانشجویان شانه خالی کردند.نمی دانم که چه کسی باید جواب دانشجویان را بدهد خوب دکتر خدیجه علی آبادی دفاعیاتی از اینکه به ما نیز موقعیت کار نمی دهند داشت اما به نتیجه ای نرسید.آری واقعا دانشجویان تکنولوژی سردرگم و گیج شده اند .می خواهند بدانند آینده شان دراین رشته چه می شود.(حرف دل دانشجویان)

چرا ؟من نیز که خود نائب دبیر انجمن علمی هستم نمی دانم ولی این را می دانم که باید برای خود هدف تعیین کرد و برای رسیدن به قله پیروزی تلاش کرد خیلی سخت است اما می توانیم.مراسم ادامه داشت چند روزی بیش نیست که از روز معلم می گذرد همایش به دو بخش تقسیم شده بود دانشجویانی بر روی سن رفتند و اشعاری قرائت شد در وصف معلم.سعید نیک نفس،پیمان کامکار،سید احسان میر افضلی فضا را با اشعار خود دگرگون کردند.بعداز این بخش وارد بخش تقدیر و تشکر از رتبه های برتر ارشد را داشتیم.که با خواندن نام های مهدی بدلی رتبه یک،رحیم مرادی رتبه دو ودادن جوایز همراه شد.رئیس دانشکده نیز حضور داشتند.دکتر علی دلاور به دست ایشان از مدیر گروه رشته  هیئت علمی  تکنولوژی آموزشی تقدیر و تشکر شد..استاد اسکویی،استاد امیر تیموری،دکتر نیلی،دکتر رشیدی آری روزی بود که به تاریخ پیوست در آخر هم عکاس را صدا کردیم و عکس های یادگاری را گرفتیم.امید وارم که برای تکنولوژیست ها روز به یاد ماندنی شده باشد.

اما چه باید کرد؟

با حضور بیشتر دانشجویان در انجمن علمی و دست به دست هم گذاشتن می توانیم به تمام جواب سوالاتی که در ذهنمان در مورد رشته تکنولوژی آموزشی و جایگاه آن داریم برسیم فقط اینکه باشیم و شانه خالی نکنیم.با آرزوی توفیقی روز افزون برای تمام تکنوژیست های ایران.

دانشجویان عزیز می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بنویسید تا ما به دست اساتید برسانیم و جواب آنها را در نشریه همگام با جهان آموزش و وبلاگ انجمن به نمایش بگذاریم...

                           یادها رفتند و ما هم میرویم از یادها
                                    کی بماند برگ کاهی در میان باده

 

 

Fujitsu Lifebook Txiii

 
ادامه نوشته

ششمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی

ششمین دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی برگزار می شود.

مهلت ثبت نام: 15 تیر 1391

مهلت ارسال آثار: 15 مرداد 1391

برای مشاهده اطلاعات دقیق این جشنواره و جدول زمانبندی به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

ادامه نوشته

همایش بزرگ تکنولوژی آموزشی و جایگاه آن در ایران

شكر و سپاس لطف خداي قادر متعال را كه با قلم قدرت و مشيت كامل خويش بشريت را به زيور تلاش ها، انديشه ها و اميد فرداها بياراست تا بودن را خالي از سكون و زوال لحظه تجربه كنیم.

انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی  بر آن است که در 18/اردیبهشت/1391 از ساعت 10 الی 12 در آمفی تئاتر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزاری همایش بزرگ تکنولوژی آموزشی و جایگاه آن در ایران را با حضور استاتید این رشته برگزار کند از دانشجویان علاقمند دعوت به عمل می آوریم که در این همایش بزرگ شرکت کنند.

برنامه ها بر اساس اولویت:

1-سخنرانی اعضای هیئت علمی تکنولوژی آموزشی

2- پرسش و پاسخ دانشجویان از اعضائ هیئت علمی این رشته

3-تقدیر و تشکر از اساتید این رشته

4-پخش کلیپ هایی از استادان رشته

5-پذیرایی از دانشجویان

به یاد روزهای پر از خاطرات کودکی

ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است،

                        و ماندگار شدن برای یک عمر؛

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ...

معلم عزیزم روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته است.

دل بسته به سکه های قلک بودیم

دنبال بهانه های کوچک بودیم

رویای بزرگ شدن خوب نبود

ای کاش همیشه کوچک بودیم

 

مهم حاظه ی پر یا حافظه ی خلاق؟؟؟

درباره نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه ملي بررسي هاي فراواني بويژه از دهه 1970 به بعد انجام گرفته كه نتايج اين بررسي ها حاكي از آن است در عصر دانايي و دانش كنوني، سرمايه اصلي ملت ها ذخاير فكري آنهاست كه در نظام تعليم و تربيت پرورش مي يابد، اما اين سوال مهم مطرح است كه كدام آموزش و پرورش و با چه محتوا و روشي داراي چنين آثاري است؟ ناگفته پيداست نظام آموزش و پرورشي كه خلاقيت و ذهن و روحيه علمي و ابتكار و جست وجوگري را پرورش ندهد و تنها روي حافظه تكيه كند و فارغ التحصيلاني به جامعه تحويل دهد كه حافظه اي پر مغز دارند ولي مغز فعال و خلاقي ندارند، قطعاً جوابگوي كشوري كه بايد هر چه زودتر عقب ماندگي را با پرورش ذهن ها و مغزها جبران كند، نخواهد بود.

نگاهی به گذشته

نخستین نمایشگاه تکنولوژی و محصولات آموزشی در تاریخ 25 تا 31 فروردین ماه در مصلی بزرگ تهران برگزار شد.

 دو هفته از اتمام این نمایشگاه می گذرد اما من الان درباره ی این نمایشگاه ومعایب و مزایایی که داشت حرف میزنم چون در دوران برگزاری به خاطر تب اولیه از برگزاری نخستین نمایشگاه تکنولوژی  نمیتوانستیم قضاوت صحیح و منطقی از آن داشته باشیم .

شاید در نگاه اول به خاطر برگزاری آن خشنود ومنتظربودیم تا با نمایشگاهی فوق آلعاده روبرو شویم اما با قدم گذاشتن به سالن و بازدید از غرفه های محدود آن به ماجرا پی می بردیم .

برداشت همه از تکنولوژی آموزشی فقط محدود شده بود به برد های الکترونیکی که در بیشتر غرفه ها به چشم می خورد ویا مکانی برای تبلیغ مدارس شده بود تا توانایی خود را برای رقابت با دیگر مدارس نشان دهند.

وجود غرفه های مدارس هوشمند و آموزش آنان به بازدیدکنندگان ،ویا هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای که ارائه کننده نحوه ی آموزش و تاثیرات آن برکارآفرینی هنرجویان خودو یا ارائه کنندگان وسایل کمک آموزشی و تجهیزات آموزشی(صندلی و نیمکت ها) در نمایشگاه تا حدودی باعث دلگرمی بود.    

از جهتی اقدام به برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار قابل ستایش و تقدیر است اما نیاز جدی به توجه و دقت بیشتری دارد .نیاز به استفاده از استادان و دست اندرکاران اصلی رشته تکنولوژی آموزشی که عمر خود را صرف آموزش و یادگیری این رشته کرده اند،احساس می شد تا بتوان نمایشگاه را در مسیر اصلی آن سوق داد.

این نوشته نظرات شخصی من بود که شاید شما نظرشما دوستان با این نظرات مخالفت باشند که قابل احترام است.

امیدوارم در نمایشگاه های آینده تکنولوژی آموزشی بتوانیم هرچه بیشتر در نشان دادن توانایی رشته مان گام برداریم.

 

ادامه نوشته

تکان خبر

جایگاه ضعیف ایران در رتبه بندی فناوری اطلاعات

ادامه نوشته

نگاهی بر روش های فعال یاددهی - یادگیری

روش تدريس از جمله مولّفه هاي اصلي برنامه ي درسي و از مراحل مهم طرّاحي آموزشي محسوب مي شود. تدريس خوب، به معناي كمك به خود يادگيري دانش آموزان است، به بيان ديگر رو شهاي تدريس، ابزارهاي مفيدي براي ايجاد يادگيري با معنا هستند. هر اندازه معلّمان با رو شهاي متفاوتي آشنا باشند، ابزارهاي متعددي را در اختيار خواهند داشت كه بتوانند توسط اين ابزارها محتوا و مواد ددلخواه را در اختيار دانش آموزان قرار دهند.ادامه مطلب

پیام تسلیت

(( انا لله و انا الیه راجعون ))

در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک  از دست دادن مادر بزرگ گرامیتان را خدمت سید احسان میر افضلی و  خانواده محترم آن عزیز و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

((روحش شاد و یادش گرامی باد))

منابع اینترنتی

منابع اینترنتی مفید در زمینه تکنولوژی آموزشی

ادامه نوشته

چندی پندی

ملت از راه آزادی به تعلیم و تربیت دست می یابند، نه برعکس.((جرج برنارد شاو))


مردی را که آماده آموختن است تعلیم ندادن، انسانی را به هدر دادن است، مردی را که آماده آموختن نیست تعلیم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر می دهد و نه سخن را.((کنفوسیوس))

مهد پرورش خرد، آغوش عقل نیست، بلکه دامان عشق است. نهال خرد باید در کوزه عشق کاشته شود و با آب احساسات آبیاری گردد.((موریس مترلینگ))

از کسی که نمی داند که نمی داند، دوری کن، به کسی که نمی داند و می داند که نمی اند، تعلیم بده، کسی را که می داند و نمی داند که می داند، روشن کن و از کسی که می داند و می داند که می داند پیروی کن.((مثل تازی))

مشکلات ما را متوقف نمی کنند، بلکه به ما آموزش می دهند.((برایان تریسی))

تاثیر استفاده از تکنولوژی آموزشی در امر یادگیری و آموزش

تاثیر استفاده از تکنولوژی آموزشی در امر یادگیری و آموزش




تکنولوژی آموزشی instruction Technology عبارت است از مجموعه روشها و دستورالعملهایی که با استفاده از یافته‌های علمی ، برای حل مسائل آموزشی اعم از طراحی ، اجرا و ارزشیابی در برنامه‌های آموزشی بکار گرفته می‌شود.  
ادامه نوشته

دعوت به همکاری

فراخوان همکاری در نشریه جهان آموزش مختص رشته تکنولوژی آموزشی

از دوستان علاقه مند در ارائه مطالب. نظرات و پیشنهادات در نشریه دانشجویی تکنولوژی آموزشی

خواهشمند است هر چه زود تر مطالب خود را به دست ما برسانید تا به نام شما پس از تآیید به چاپ

رسانیم و از دوستانی که در زمینه هنر نقاشی و کاریکاتور و طنز پردازی هستند خواشمند است با

شماره تلفن :۰۹۳۶۷۳۹۶۶۲۴۳ تماس حاصل فرمایند تا از هنر آنها نیز در نشریه استفاده به عمل آوریم.

"با تشکر از لطف شما "

برگزاری گارگاه وبلاگ نویسی

انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی از دانشجویان علاقمند شرکت در کارگاه وبلاگ نویسی ثبت

نام به عمل می آورد.ظرفیت محدود می باشد هر چه زود تر برای ثبت نام تماس حاصل فرمایید.

با تشکر نائب دبیر انجمن علمی: ۰۹۳۶۷۳۹۶۲۴۳

زمان برگزاری کلاس دوشنبه ۲۸/۱/۹۱

فراخوان همکاری در نشریه

فراخوان همکاری در نشریه جهان آموزش مختص رشته تکنولوژی آموزشی

از دوستان علاقه مند در ارائه مطالب. نظرات و پیشنهادات در نشریه دانشجویی تکنولوژی آموزشی

خواهشمند است هر چه زود تر مطالب خود را به دست ما برسانید تا به نام شما پس از تآیید به چاپ

رسانیم و از دوستانی که در زمینه هنر نقاشی و کاریکاتور و طنز پردازی هستند خواشمند است با

شماره تلفن :۰۹۳۶۷۳۹۶۶۲۴۳ تماس حاصل فرمایند تا از هنر آنها نیز در نشریه استفاده به عمل آوریم.

"با تشکر از لطف شما "

آموزش برخط

آموزش الکترونیکی

 

آموزش (یادگیری) الکترونیکی یا آموزش و پرورش اینترنتی (برخط) (به انگلیسی: electronic-learning) رشته‌ای است که از پیدایش اینترنت و گسترش این پدیدهٔ فن‌آوری و استفاده از قابلیت‌های آن ایجاد گردیده است و در حقیقت تکامل شیوه آموزش از راه دور برطرف کننده نیاز انسان‌های پرس‌وجوگر و خواهان یادگیری با توجه اختیاری بودن زمان و مکان است. آموزش الکترونیکی امروزه توجه بسیاری از دست اندرکاران آموزش را به خود جلب نموده و از مباحث و مصارف بسیار اساسی در اینترنت است.

ادامه نوشته